“Csodás, impulzív, pörgős szakma a miénk”

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége idén is kiosztotta az Év Fiatal Szállodása díját, ezúttal Gazdik Csilla, a Barceló Hotel értékesítési és marketingvezetője kapta az elismerést.

Mit tartasz a legnagyobb sikerednek a szakmai utad során?

A szállodai értékesítésben gyorsan jönnek a kisebb-nagyobb sikerek, minden egyes visszaigazolt üzlet sikerélményként könyvelhető el. Nehéz különbséget tenni, de ha ki kell emelnem egy meghatározó élményt, akkor a tavalyi év egészét mondanám. Úgy nyitottuk újra a szállodát, hogy a konkurencia nagy része nem zárt be, így nekik volt egy helyzeti előnyük. Az elején ráadásul egyedül voltam az értékesítési területen, mégis sikerült a hotel foglaltságát, átlagárát olyan szintre feltornázni, hogy vezető pozícióba kerültünk a belvárosi, hasonló kategóriájú szállodák körében. Ezt most is tartjuk, tehát sikeres volt az újraindulás és a stratégiánk: tartottuk az árakat, nem árcsökkentéssel próbáltuk elérni a vendégeket, hanem magas színvonalú szolgáltatással. Amíg zárva volt a szálloda, sokat tépelődtem, hogy mi vár rám az újranyitáskor, hisz annyira megváltoztak a körülmények, hogyan fogok tudni üzletet szerezni, és milyen áron. Korábban jól ismertem a piacot, a határainkat, a vendégkört, tudtam, hogy mit kell csinálni, de hogy ezután mi lesz, fogalmam sem volt, sok kérdés, bizonytalanság volt bennem. Ez abszolút sikersztorinak mondható.

Mit éreztél, amikor megtudtad, hogy te lettél az Év Fiatal Szállodása?

Már 12 éve vagyok a szakmában, sales területen, úgyhogy valóban úgy érzem, hogy ez nagyon nagy elismerése az eddigi munkámnak. Jólesett, hogy a díjátadó után rengetegen megkerestek és gratuláltak, jelenlegi és múltbéli kollégák, szakmai tekintélyek, barátok. Ez az elismerés megerősített abban, hogy jól csinálom, ami csinálok, és érdemes ezen az úton tovább haladni. A szállodában pedig azt látom, hogy a kollégák példaértékűnek tartják, hogy megkaptam a díjat, büszkék rá, és talán motiválja is őket arra, hogy keményebben dolgozzanak, tanuljanak, és ők is elérhessék ezt. Bízom benne, hogy a fiatal kollégáknak példát tudtam mutatni.

Mit üzennél a fiatal pályakezdőknek, a jövő fiatal szállodásainak?

Sajnos azt látom sok fiatalnál, hogy nagyon türelmetlenek, és ahogy kijönnek az iskolapadból, egyből vezetők, menedzserek szeretnének lenni. Vagy hogy elkezdenek dolgozni, és ha nem tudnak gyorsan előrelépni, elhagyják a szakmát. Én a saját példámból kiindulva azt szeretném nekik üzenni, hogy legyenek türelmesek és kitartóak, mert a befektetett munka idővel meg fog térülni. Nagyon jó dolog megtanulni először az alapokat, végigjárni a ranglétrát, hogy később szakmailag jó vezetőkké válhassanak, akikre felnéznek a kollégák, és akiktől bátran kérdezhetnek és tanulhatnak. Érdemes belefektetni az energiát, mert ez egy csodás, impulzív, pörgős szakma, tényleg megéri. És akkor el fogják érni a céljaikat.

A teljes cikk a Turizmus.com 2022. július-augusztusi lapszámában olvasható. 

Leave a Comment

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Scroll to Top